Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

«Σιγά μην κάτσω σπίτι να κλαίω τη μοίρα μου»!

Η Παράνομη επιχείρηση: «Σιγά μην κάτσω και στο σπίτι να κλαίω τη μοίρα μου»! Η μαρτυρία ενός απλού ανθρώπου, μιας γυναίκας, που ζει στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και της ανεργίας και που, «η πενία τέχνας κατεργάζεται» την έφερε να κάνει τη δικιά της σπιτική επιχείρηση.  «Σιγά μην πάω να δουλέψω για δεκαπέντε ευρώ στο 9ωρο. Σιγά μην κάτσω και στο σπίτι να κλαίω τη μοίρα μου. Πριν από μερικές μέρες ήρθε να με δει ένας από τους ελάχιστους λάιβ φίλους μου. Εννοώ από αυτούς που σου χτυπάνε την πόρτα, σε παίρνουν ένα τηλέφωνο κλπ. Έχω λίγους φίλους τέτοιους. Αλλά είναι σημαντικοί. 

Είναι τέτοιοι που δεν αισθάνεσαι ότι χρειάζεσαι περισσότερους. Και από τον κόσμο του Ίντερνετ, δυο τρεις μεγάλες καρδιές που πατάνε στη γη και δεν ξέρουν τι θα πει καλάμι. Αυτοί όλοι μου είναι αρκετοί. Για σας τα λέω Ελένη Σ και Ελένη Γ και Κωνσταντίνα και γιατρίνα που σου υποσχέθηκα ότι θα σου τηλεφωνήσω μόλις γυρίσω στην Αθήνα και ακόμα δεν το έκανα, συγχωράτε με, ακόμα βάφω, στοκάρω, και τραμπαλίζομαι πάνω στη σκάλα. Σήμερα μιλάω για τον φίλο μου τον Ρένο, που ήρθε εδώ τις προάλλες.

Η εμπειρία είναι κάτι που δεν μπορείς να αποκτήσεις δωρεάν.

Όλοι μας θα θέλαμε να κυκλοφορούμε στις εθνικές οδούς χωρίς να πληρώνουμε διόδια, είναι όμως αδύνατον. Ακόμα, και τα πιο μηδαμινά πράγματα έχουν τιμή. Η επιτυχία σ΄ένα διαγώνισμα μαθηματικών απαιτεί προσπάθεια, η επιτυχία σε διαγωνισμούς για πρόσληψη στο δημόσιο απαιτούν επιπλέον και τύχη. Κι αυτές δεν είναι παρά μικρές δοκιμασίες στις οποίες πρέπει να υποβληθούμε. Αν είχαμε να ανέβουμε στο Έβερεστ ή αν θέλαμε να γίνουμε επιφανείς αρχιτέκτονες, οι δυσκολίες θα αυξάνονταν και θα έπρεπε να αυξήσουμε και την προσπάθειά μας.

Εμείς όμως, προτιμάμε να παραπονιόμαστε περισσότερο για τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε παρά να προσπαθήσουμε για το στόχο μας. Αναρωτιόμαστε, από που πηγάζει η πεποίθηση πως όλα θα γίνουν στη ζωή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια; Η τύχη πόσα να κάνει από μόνη της;

Η ζωή απαιτεί επίμονη προσπάθεια ακόμα και για τα φαινομενικά απλά πράγματα, όπως η συζυγική ζωή ή η επικοινωνία με τα παιδιά. Κάθε μέρα είναι μοναδική γι” αυτό ακριβώς το λόγο, επειδή πρέπει να αγωνιστείς για να κατακτήσεις κάτι, στις σχέσεις, στον επαγγελματικό τομέα, στη ζωή σου.

7 συμβουλές με βάση τα αποφθέγματα του Μαρκ Τουέιν

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Μαρκ Τουέιν για κάποια από τα πολύ δημοφιλή βιβλία του: "Οι περιπέτειες του Τομ Σώγερ" και το αριστούργημα "Χώλκμπερυ Φιν". Όμως ήταν γνωστός και για τα πολλά - και συχνά αστεία - αποφθέγματα του. Παρακάτω είναι κάποιες συμβουλές που βασίζονται σ' αυτά τα αποφθέγματα.

1. "Ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα αν δεν έχει αυτοαποδοχή."Εάν δεν εγκρίνετε τον εαυτό σας, τη συμπεριφορά και τις πράξεις σας, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα βιώνετε διαρκώς ένα δυσάρεστο συναίσθημα. Αντίθετα, αν αποδεχτείτε τον εαυτό σας, τότε θα χαλαρώσετε και θα αποκτήσετε εσωτερική ηρεμία για να πραγματοποιήσετε αυτά που θέλετε.

Όχι δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Δεν ζούμε όλοι την ίδια ζωή.
Δεν ζούμε στην ίδια πραγματικότητα, στον ίδιο κόσμο.

Άλλοι γουστάρουν τον βούρκο, το παρανορμάλ, την μιζέρια, την ασφάλεια.
Σε άλλους αρέσει ο ουρανός, η ομορφιά, τ’ αρώματα, η καλοσύνη, η μουσική, η ζωή, η προσφορά, η ανεξαρτησία.

Όχι δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Απλά είμαστε όλοι μέσα στην ίδια φυλακή.

Πνευματική εξέγερση

Όποιος λαμβάνει υπόψη τις αινιγματικές μαρτυρίες των συμβόλων, δεν μπορεί να μην υποστεί την γοητεία του μέρους που στο μύθο του Ιησού, έχει ο σκοπός του όνου. Όχι μόνο ο όνος εικονίζεται πλησίον στη γέννηση του Ιησού, μα είναι αλήθεια, ότι πάνω σε έναν όνο η παρθένος και το θείο βρέφος δραπετεύουν, και πάνω απ' όλα, ο όνος φέρνει τον Ιησού στην θριαμβική του είσοδο στα Ιεροσόλυμα. 

Τώρα, ο όνος είναι ένα παραδοσιακό σύμβολο για μια «διαβολική» δύναμη διάλυσης. Είναι, στην Αίγυπτο, το ζώο του Set, το οποίο ενσαρκώνει ακριβώς τέτοια δύναμη, έχει χαρακτήρα αντιηλιακό και συνδέεται με τους «υιούς της ανίκανης εξέγερσης». 

Είναι στην Ινδία το ζώο που φέρει τον Mudevi (- η ίππευσή του...) που απεικονίζει την υποχθόνια όψη της θηλυκής θεότητας. Όπως είδαμε, στον ελληνικό μύθο είναι το συμβολικό ζώο που, στην κοιλάδα της Λήθης, καταστρέφει αιώνια το έργο του Όκνου*, ενώ έχει σχέση με μια θηλυκή θεότητα χθόνιο-υποχθόνια, την Εκάτη.

Έτσι αυτό το σύμβολο θα μπορούσε να είχε την αξία ενός μυστικού σημείου της δύναμης που προσεταιρίσθηκε στον πρωταρχικό χριστιανισμό και στην οποία αυτός όφειλε μερικώς τον θρίαμβό του: είναι η δύναμη που αναδύεται και προσλαμβάνει έναν δραστήριο ρόλο (μέρος) παντού. Αυτό που σε μια παραδοσιακή δομή αντιστοιχεί στην αρχή «κόσμος» παραπαίει, διαλύεται και επιβιώνει στην αρχική του δύναμη.